3. januar 2010

oh ljuva søndag

Ellerno.

Skogens kongle sover med meg hver natt. Inatt har han krøllet seg sammen ved halsen min mens jeg sov, noe som fører til at jeg nesten ikke ser nå. Øynene svir, nesen er tett, pusten er tung og jeg hoster jevnt. Tanken på å skaffe en mini-kongle som selskap er definitivt lagt bort. Jeg må bare innse at jeg ikke tåler pelsdyr særlig godt. :/

Dagens frokost var forøvrig sjokolade. Ikke så bra, men gjort er gjort. Kaldt i dag og, så trening ute er muligens utelukket, får se hvordan pusten min reagerer på kulden etterpå. Går det ikke så får det bli inne-trening da. Det føles urettferdig, det er så få sjanser jeg har på å trene ute, så når jeg først får den muligheten og jeg ikke kan likevel fordi det er hundretusen minusgrader...da blir jeg faktisk litt småirritert.
Jeg skal sjekke om muligheten for fikse litt ute-trening etterhvert, når det blir mildere igjen. Jeg trenger det.

Tenkte litt over lykke igår. Når er man lykkelig egentlig? Skal ikke det være en slik stor følelse ? Om så så kan jeg egentlig ikke huske at jeg noengang har vært lykkelig. Og det må jo være...tull. Eller ?

Dessuten har jeg tenkt litt over språk også, nærmere bestemt mitt eget. Det blir verre og verre. Ikke at jeg banner spesielt mye, men det som før kanskje kunne kalles en litt sjarmerende bruk av engelske ord og fraser midt i alt det norske er nå i ferd med å ta helt av. Jeg tenker mer og mer engelsk, oftere og oftere kommer det situasjoner hvor det er vanskelig for meg å finne rette norske ordet, rett og slett vanskelig. Jeg må konsentrere meg for å oversette det jeg mener å si til norsk.
Og dette er ikke noe jeg gjør med vilje, det har bare sneket seg på..
Jeg har alltid brukt en del fraser og ord på engelsk, helt automatisk, men nå er det altså betraktelig oftere.
Jeg er en army-brat, så jeg ser hvor det startet. Hvorfor det øker seg på nå ser jeg også. Jeg pleier omgang med noen som er som meg språkmessig, og det føles befriende. Jeg slapper av og da kommer det bare mer og mer.

På denne tiden neste år kan jeg vel bare flytte til et sted de snakker engelsk. Og med mine ønsker om varme så tenker jeg det blir kenguru-land.

G'day mate....*s*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar