15. september 2009

Om valg

Sånn. Da var det over, for denne gangen. Stemte du? Det gjorde jeg. Selvfølgelig.
Jeg anser det som viktig. Ikke bare fordi jeg liksom skal være med å bestemme, men også fordi det er viktig å vise at man setter pris på å leve i et samfunn der man faktisk får lov.
Det er ikke alle som er like heldige. Mange mange mennesker får aldri lov å stemme. Og det er faktisk ikke såå mange årene siden en kvinnes mening og intellekt ble tillagt så lite vekt at hun ikke fikk lov når hennes mann fikk.

Men nå har vi lov. Kvinner og menn. Og når vi har lov så gidder vi ikke?? Hallo....gidder ikke? hva pokker er det for en holdning ?? Unnskyld meg, men det holder ikke. Det er omtrent som når man har sin første sommerjobb det, som viste seg å være kjedelig....så man gidder bare ikke gjøre en skikkelig innsats.

Rakk det ikke ? hva? kom det som en overraskelse på deg at det var valg ? etter flere måneder med politikere hvorenn man snur seg? Nope, holder ikke.

Jævla latsabber!

Selv er jeg litt under middels politisk interresert. Dog nok til å gjøre meg opp en mening. Og hadde jeg ikke klart det, så skulle jeg jamme gått og stemt blankt. For det er friheten min til å ta et valg verdt.

Jeg setter pris på min frihet og mulighet til å være med og forme det samfunnet jeg lever i.

Gjør ikke du det?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar