6. september 2009

Wow

Sjekk det været. Snakk om god timing når jeg en lang stund har planlagt for en flere timer lang skogtur med bær og soppsanking inkl lunsj og kakao i det fri. Sammen med gode venner skal dette bli en fridag av de sjeldne med granbar, våte sko, lyng, frisk luft, fuglekvitter, røde kinn, latter og lek.

Gudene skal vite at det er behov for latter og lek nå.

Nå skal jeg gå og smøre god lunsj og koke skikkelig ordentlig hjemmelaget kakao.

Sånn helt utenom det så kjenner jeg behovet for noen fridager. To av mine viktigste arbeidsverktøy skranter. Vondt i ene albuen, er litt bekymret for senebetennelse. Og stemmen svikter flere ganger om dagen. Det er ikke bra. Første forsøk på å fikse stemmen blir en greie med kun kamille-te over en periode. Kan ikke bli hes og stemmeløs, da blir det vanskelig å jobbe. Og det er ikke så bra, og ihvertfall ikke i disse dager når jeg er inne i et skikkelig rush. Hvis jeg ikke topper listen over ukentlig beste ansatte på mandag så blir jeg veldig overrasket (og irritert på megselv). 4 dager med 57-58 og en dag med 55, mot snittet på 47-48. Nesten ti prosent over snittet av alle bare må dra meg opp på førsteplassen. Og det er jaggu på tide etter ett og et halvt år med 2-3-4 plasser. Ikke at det er dårlig å konsekvent være på topp 5 av nesten 300 ansatte....men jeg vil toppe den forbaska lista. Imorgen.

Men nå får jobbtanker ligge ifred. Jeg skal på skogtur. *insert happy-feeling here*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar