1. desember 2009

Luke nr 1

Velkommen til luke nummer 1 i ^Luc's julekalender. :)

Idag er det 1 desember, og starten er liksom igang. Starten av forventningene til jul, både for store og små. De små klarer knapt å lukke øynene om kvelden, for den som sover går jo glipp av besøket av adventsnissen. Adventsnissen er en hyggelig liten fyr stom stikker innom og legger igjen smågaver i julesokkene som henger klare på sengen.
Det er enklere for store å lukke øynene om kvelden, det er mange oppgaver og liten tid nå før jul og når kvelden senker seg er man utslitt. Alt skal jo være så perfekt. Alle kaker, alt rent, alle glade...
Senk skuldrene, jul blir det enten man vil eller ikke. Hva er poenget med å være sliten og stresset ? Senk skuldrene. Kos deg. Pass på at dagene og kveldene blir fulle av hygge, glede og kos.

Ikveld skal jeg bake pepperkaker. Av ferdiglaget kjøpe-deig tilogmed. For det er ikke viktig å gjøre det perfekt med hjemmelaget. Det viktige er å sørge for hygge og førjulsstemning. Og når to brett nystekte pepperkaker er laget så er det på tide å ta frem juleboken. En bok jeg fikk av en koselig dame, med 24 historier. En for hver dag frem til jul. Jeg mener å huske at den heter 'Jul i våre hjerter'.
Hva skal du gjøre ikveld ?

Og for de som fikk brålyst på litt hjemmestekt pepperkake av kjøpedeig laget med latter, smil og med mel på nesetippen...hvis jeg får adressen så er det ikke umulig at det kommer i posten. :)

Dagens luke inneholder da et råd om å stresse ned og nyte dagene som kommer.

1 kommentar:

  1. Fine kloke-ord, fine tanker om kvelden og peppekakebaing høres aldeles fortryllende ut. Jeg må nok smake på noen av resultatene, tenker jeg.

    SvarSlett