13. desember 2009

Luke nr 13

Det er Luciadagen. Det er 3,5 to go. Det er morgen. Fryktelig trøtt.
Sånn er det når man er nattpus og insomniac.

Kaffe & sigg, rød nattskjorte & håret i scrunchy, Nordman & Laglöst land, kald utenpå & innenfor. Kort oppsummert.

Vaske gulv og trene idag. Skal. Vil ikke. Vil andre ting, men jeg skal uansett. På tide jeg følger egne råd. Noen ting må man gjøre, andre ting bør man gjøre. Gulvene er i første kategori, trening i andre.

Kikket på arbeidsplanen min. Har visst fri imorgen. Passer meg svært svært dårlig. Det åpner for tanker om muligheter, tanker jeg ikke vil ha.

Jeg skal gjøre noe annet idag også. Noe vanskelig. Igjen, noe det stritter imot å gjøre, men det er til det beste, in the long run. Det er det.
Det er vanskelig å overbevise seg selv, jeg gjør ofte det jeg vil selv om jeg vet det er mindre lurt, tilogmed avogtil stokk dumt.
Lurer på når jeg ble slik. 17? 23? 31? Før?

Det er et mønster. Ikke et pent et. Skal snakke med bror type stor idag. Trenger å snakke med en som kjenner meg, en som husker alt det vanskelige. Trenger å vite hvorfor. Han kommer ikke til å like det, men akkurat det gir jeg så blaffen i. Han er også slik. Det er bror type minst også når jeg tenker meg om. Men hvorfor er jeg annerledes ? hvorfor nekter jeg å akseptere ?
Kanskje jeg er for lik. Det har blitt sagt, mange ganger. Jeg har bare nektet å akseptere...jeg husker en historie noen fortalte en gang. Jeg burde husket det selv, jeg var tolv eller deromkring, men akkurat den har jeg nok fortrengt. Hun gikk, midt på natten...jeg vet ikke hvor. Det visste ikke hun som fortalte. Hun visste bare om forsvinningen. Hun gikk ihvertfall.
Herregud...NÅ ser jeg den....
Jeg er ikke lik...jeg er...skadet.

Å skrive ting ned gjør det enklere å se. Dette blogginnlegget probably makes no sense for andre enn meg, og er sikkert ganske pussig. Lar det stå, bloggen er for min del.

Når huset roer seg for kvelden skal jeg tenne et lys og sitte på gulvet i stillhet. Kanskje jager det skyggene vekk. Kanskje blir de tydeligere.

Dagens luke; lys, minner & selvinnsikt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar