4. desember 2009

Luke nr 4

Idag er det 20 dager igjen. Er du klar ? ikke jeg heller :)
Jeg sitter og ser ut av vinduet på jobb. Der er det andre som gjør klart til jul. Den lokale feieren driver på, og godt er det, i disse tider...*s*

Snøen lurte seg stille ned mens vi sov oss trygt gjennom de mørke timene. Vi våknet til et svakt dryss av snø i luften, litt hvitt dun på bakken, og morgensolen bar med seg løfter om timer med lek, latter, snømenn, våte votter og røde kinn.

I tillegg til å teste akebrettet så skal helgen gå med på læring. Noen snille snille venner av meg har lovet å lære meg å bake pepperkaker. De har bakt mye i det siste, så de er nesten for eksperter å regne. Som gjengjeld for det så tenkte jeg at jeg kunne lære de å spille poker. Backup-planen er å spille litt ludo mens vi knasker pepperkaker med melis og pynt. For man kan rett og slett ikke lage pepperkaker uten å pynte de skikkelig.
Jeg har virkelig virkelig begynt å glede meg til å lage pepperkakehuset iår. Iløpet av helgen skal jeg kjøpe ruteark og smått begynne å tegne opp.
Årets pepperkakehus skal selvfølgelig bli finere enn de foregående, det må jo være målet. Men jeg er faktisk litt usikker på om vi skal prøve på en miniatyr av det lille grønne huset i skogen eller om vi skal være ambisiøse og se om vi kan lage en stor gård kanskje. Det kunne vært noe...med pepperkake hester...og pepperkake kyr...og kanskje tilogmed en pepperkake-pusakatt..

Har du gjettet hva luke nr 4 inneholder ? *s* Den inneholder lykke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar