2. desember 2009

Luke nr 2

Advent er ventetiden før jul. Ordet advent betyr egentlig Herren komme. Og med denne innledningen kunne man kanskje tro at dagens luke blir veldig religiøs. Men det blir den ikke. Dog skal denne luke minne mine 6,5 litt på hva jeg synes jeg er viktig.

Det dreier seg, for meg, om noe litt annet en feiringen av jesubarnets fødsel. Det handler mer om å se, og ta seg tid til, de rundt seg. Pliktbesøk hos en gammel bestemor på et hjem burde ikke være pliktbesøk. Det burde være noe man så frem til. Et genuint ønske om å tilbringe noen timer sammen med noen som også har verdi.

Vi haster rundt, alt haster. Og vi prioriterer så veldig ofte helt feil. Det er enkelt å la egoet sitt få førsterett og bare gjøre det man selv vil. Ofte er de rette avgjørelsene de vanskeligste.

Dagens luke inneholder et råd om å være sammen med noen. Ta seg tid, selv om man kanskje ikke har tiden.

Ikveld skal jeg være sammen med noen jeg setter pris på. Vi skal lage nisseboller tenkte jeg. Hvis vi ikke ombestemmer oss og spiller spill istedet. :)
Og kanskje snøsprayer vi vinduene mine og slenger opp julegardiner. Men uansett hva vi gjør rent praktisk, så skal vi se hverandre. Det er godt å bli sett. Men det er faktisk godt å se også.

1 kommentar:

  1. Gode og smarte tanker i dag også. Ting å ta med seg. Takk.

    SvarSlett