5. desember 2009

Luke nr 5

Det er enda relativt tidlig og huset lukter av nystekte pepperkaker, mandariner, kaffe og grønnsåpe. Utenfor vinduet mitt sitter en liten blåmeis på fuglemateren, det brenner godt i ovnen og det er en lun helgefred i huset.
Jeg er halvveis i 'opp-dolling', lange sko og kjole, velduftende, velfølende og bustete *s*
Så fikk blåmeisen selskap av en spurv også. Det er nok godt at jeg har begynt å legge ut frokost, tidene begynner å bli hardere nå.
Der kom jammen et par kjøttmeiser også. Riktig så travel frokost i det fri nå.

Dagen idag skal brukes til kos og velvære. Det er ofte så travelt i hverdagene at jeg tar vare på helgene. De skal ikke brukes på å løpe rundt i stress.
Frokosten er fortært i rolig tempo, pepperkaker er laget og nytes og etterpå skal det vases. Rett og slett vases rundt i butikker, uten annet mål for dagen enn å nyte og kjenne på spenning og forventning.

Jeg trente i går og, og vekten viser fremdeles 5,5 to go. *sukk*
Men, jeg gir ikke opp...

For dagens luke inneholder en formaning om å ta vare på seg selv. *s*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar