3. desember 2009

Luke nr 3

Idag er det tredje desember, og det er 21 dager igjen til det hele er over og vi kan lene oss overspiste og slitne bakover i sofaen mens vi klager over at det var altfor mange gaver og altfor mye mat....iår igjen...
Hva med å gjøre noe med det ?

Mine venner er litt for egoistiske iår til at jeg fikk sånn veldig respons på ideen om å dele med seg. Men jeg gir ikke opp.
Vi er så veldig heldige vi. Vi har hverandre, vi har god helse, vi har hus, jobb, venner og vi klarer oss rimelig greit. Men det er lett å glemme hvor heldig man er, som har det sånn. Det er så veldig lett å bytte kanal på tv'n når det kommer innslag fra steder det ikke er så bra. Det er tilogmed enkelt å se innslagene og glemme de etterpå.

Hos meg er det ikke akkurat fullt på kontoen. Det er tilogmed ganske ofte skrapt tomt. Veldig tomt. Men det er jo en konsekvens av mine valg. Og nå skal jeg gå foran, som godt eksempel. Jeg skal ta andre valg, slik at jeg får andre muligheter og jeg skal lære mine venner en viktig ting, å dele.

Vi skal bruke tid og omtanke, vi skal gi gaver til de som ikke har.

Dagens luke inneholder en oppfordring til å gi mindre til de som har og mer til de som ikke har.

Husk det Sjefen sa...Det du har gjort mot en av disse mine minste...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar