7. oktober 2009

Embracing all that I am

Jupp.

Det er tanker som slo meg på vei inn til jobb idag. Det er faktisk viktig. Selvaksept. Hvem er jeg egentlig ? Og, er det jeg er noe jeg er stolt av ?

Med disse tankene i hodet ruslet jeg inn på butikken her og handlet frokost før jeg gikk opp. Okey, sånn mat er fymat for meg, men det er noe med å akseptere seg selv. Og idag velger jeg å akseptere at jeg elsker brødmat. Konsekvensen er wii'en ikveld, men vet du? det er greit.

Nå er jeg aaltfor tidlig inne på jobb, har vært her 20 minutter allerede og skal ikke på før om et kvarter, men det er deilig å ha fredelig start på dagen. I motsetning til vanlig når jeg flakser inn, kaster meg ned ved plassen min, og logger på mens jeg føler meg voldsomt stresset.

Det er deilig å ha god tid. Det er deilig å ha muligheten til å sitte her og drikke te, blogge og mumse en ostebriks. Nystekt forøvrig. Det er en god midt-uke-dag.

Men, vi var på selvaksept. Jeg har kommet frem til at jeg aksepterer meg selv, som jeg er.
Jeg er travel & bedagelig, nysgjerrig og smart, blond og blid, morsom og kvass, rettferdig og gjennomtenkt....og....jeg er et godt menneske. Med mange feil, definitivt, men, jeg er et godt menneske som har det aller best når de rundt meg har det bra. Det går noenganger ut over megselv, jeg setter megselv på vent for at andre skal ha det bra. Men, det er helt greit, jeg elsker at de jeg er glad i er glade.
Og jeg aksepterer andre sider av megselv som andre ikke ser. Men det er også en del av meg. En del av helheten.

Idag kommer det nok flere blogger, her er det mer som må sies :) men nå skal jeg logge på og jobbe :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar