11. oktober 2009

Roen senker seg...nesten..:)

Ren stue, mat fortært, rester sendt med venn. Vi har lekt og ledd, drukket kaffe og spist godt, jeg har høstet det siste fra kjøkkenhagen og sendt det og. Det er begrenset hva man får brukt selv, og det blir god høsting når man sår i vilden sky.

Vi sådde i vilden sky i våres. Det var litt jobb, men kjempegøy. Og det er alltid moro å lage noe godt av det man har sådd.
Jeg har laget gulrotkake som er to die for. Den er bare...magisk skummelt god. Poteter har det også blitt noen kilo av. Og salat. Og, såklart, krydderurtene mine har det gått med av.
Jeg liker igrunn ikke luking. Ugress får vokse for min del. Poteter og gulerøtter vokser i herlig blanding med gress og strå. Spiller ingen rolle, her er det absolutt ingen prydhage. Her er det lev-og-lek-i-hage.
Det er plass til alt i hagen her. Fotball og løping, herjing og leking. Graving og blomster. Ugress og firkløver. Ulver og Dyr. Barn og voksne.

Det er slik jeg synes det burde vært overalt. Plass til alle. Hver på sitt vis. Hver med sine egenskaper. Alle har noe å bidra med. Det er opp til en selv hvordan man velger å se andres bidrag tho....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar