5. oktober 2009

Mission accomplished

*glis*

Klikker inn hos Haugenstua gutta på høye hæler. "heya, trenger noen vinterdekk jeg, klarer du å hjelpe meg med det?"

Mannen traver ut med meg for å sjekke størrelsen. Jeg vet veldig godt hvilken størrelse dekk jeg skal ha, men jeg har nada problemer med å være litt uvitende hvis det kan hjelpe. Erfaringsmessig hjelper det hvis en mann kan få føle seg litt ekspert.
Han åpner bagasjerommet mitt. Der ligger det ingen dekk. Han ser spørrende på meg.
"Åh, nei....jeg skal da ha de på de felgene som er på bilen." Jeg har nemlig fete felger på nå, vinterdekk felgene er ikke så fete.
Ok, mannen bøyer seg ned for å sjekke størrelsen. Jeg står tett ved med mine blanke sorte høyhælte.

Han mumler, traver inn, og finner sjefen sin og spør om de har den størrelsen. Joda, det har de. Med stålpigg no less.

^Luc er meget fornøyd, stålpigg er flottings for trafikk-gærninger som henne.

Klikker etter sjefen bort til kasse for å høre pris.
*ohgru & skrekk* Og, gir tydelig utrykk for det.
Han smiler og ber meg vente litt, han skal sjekke om de har en annen versjon på en annen avdeling ikke langt unna.
Napper opp telefonen, ringer...
"Du, hei, har du den-og-den størrelsen med pigg inne du?"
Joda, det hadde mannen på den andre avdelingen.
"Jo, for jeg har ei frøken her som skal ha det....Ja, jeg kaller henne frøken jeg"
Så ler de litt sammen.
"Joda, gir du en fin pris så -er- hun frøken også"
Jeg ler.

Når avtalen er gjort, og samtalen over så har jeg 4 nye GoodYear med stålpigg lagt av til meg på den andre avdelingen.

Pris ? 2350 pr dekk.

Min pris ? noe ganske annet.

*glis*

På lørdag skal jeg fiffe meg igjen og få de lagt på. Greit prisen ble meget bra, men må vente på lønn uansett.
Nå får jeg vel ikke mer avslag, men jeg kan da gi litt.
Og så er det noe med det kicket selvfølelsen får når en mann ser litt ekstra ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar