6. oktober 2009

En sånnen dag

En sånnen dag er snart over. Først jobb, helt greit, nothing more. Litt uinspirert, litt dårlige tall, men greit nok. Til å leve med. Ikke at jeg har noe valg, arbeidsdagen er over den, så tallene står enten jeg vil eller ikke.

Litt merkelig middag, hehe. Pasta og tomatsaus med kjøttdeig til middagsgjestene, og kokte grønnsaker med tomatsaus og kjøttdeig til meg. Hehe, det høres litt....pussig...ut. For meg og. Men det var faktisk ganske nam. Hunger er den beste kokk;)
Dog, seriøst, jeg begynner faktisk virkelig å like kokte grønnsaker med ymse sauser og dressinger på. Brokkoli er sterkt undervurdert!

Middagsgjestene var det ingenting å si på, bare hygge og kos mens jeg lagde maten og bare hygge og kos under måltidet, og bare hygge og kos mens jeg ryddet vekk etterpå.
Hygge og kos i lange baner :)

Så. Har det snødd idag. Årets første her. Rett nok ikke mer enn ganske nøyaktig 3 flak før det gikk over i sludd, som etter 4 minutter ble regn, men likevel. Snø.
Så da er det sånn da. Vinteren er like om hjørnet.

*sukk*

Jeg er ikke spesielt glad i vinter, jeg liker ikke ski hverken bortover eller nedover, og hvertfall ikke oppover.
Det beste med hele vinteren er igrunn at man kan fyre i ovnen. Det er noe helt eget med vedfyring som ingen form for elektrisk oppvarming kan måle seg med.
Nå fyrer jeg ikke mer for ikveld, er man gjerrig på veden så er man *s*, men jeg har kost meg på gulvet foran ovnen ikveld.
Å stirre inn i flammene mens man fantaserer seg til Klondyke...*s*...Det har jeg lært av en veldig klok mann som drikker mye vann ;)

[Edit] Glemte nesten....traff på en dame jeg ikke ser fryktelig ofte idag. "Åhgud så flott du er !!" sa hun. Minus mange kilo og blond manke....joda, jeg vet selv jeg ser bedre ut. Men det er like fullt deilig å høre det fra andre. Andre som ikke hadde trengt å si noe. Hadde hun ikke kommentert så hadde det ikke vært uhøflig. Hennes ektefelle mente det samme. Men, det var på en måte hyggeligere å høre det fra henne, fordi den kom så spontant. Rett fra hjertet.

Jeg er så takknemlig for det denne deilige skjønne kvinnen sa. Hun gav meg litt mer spenst i stegene. Det trenger man.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar