9. november 2009

Lause tanker....om....lause ting....

Det trenger ikke være spesielle dager eller spesielle hendelser som får hjernen til å slå inn på mindre vanlige spor.
Idag har vært en ganske vanlig dag, som har snudd seg til noe...annerledes. Tilfeldigheter som gjør det antar jeg. Jeg sier noe, til noen, som svarer noe, uventet, og så er det igang.
Jeg har egentlig visst, egentlig innerst inne, men selv om man vet noe så betyr ikke det at man aksepterer det. Så, jeg visste egentlig at det min far alltid sier er helt korrekt.

En hemmelighet er bare en hemmelighet så lenge ingen andre vet det enn degselv.
Og.
Man kan stole på ett eneste menneske her i verden. Seg selv.

Jeg hadde bare fortrengt det.

Det er nå engang litt...fatalistisk...nei, ikke fatalistisk, men...nja, jeg vet ikke. Det er ihvertfall ikke hyggelig. Men ikke desto mindre sant.
Jeg prøvde meg på noe her, ikke akkurat noe jeg skammet meg over, men likevel, noe jeg delte kun med en jeg stolte på. Hvorfor ? Jeg tror ikke mennesket er laget for å leve i ensomhet med tanker. Man trenger noen å spille ball med, noen å bryne seg på, noen å teste ting på. Så det gjorde jeg. I god tro om at jeg ikke trengte engang tenke på at det ble delt med flere.
Det ble delt med flere. Og hvilke flere som det vil bli delt med etterhvert orker jeg faktisk ikke tenke på engang. Og det er såå dumt, for jeg visste jo så veldig godt. Egentlig, innerst inne.
Jeg fortrengte. Nå er det ikke lov mer.
Hører du ^Luc ? det er IKKE lov å fortrenge sannheten! Ikke ikke lov. Fy på lanken.

Så blir jo spørsmålet, hva gjøre med det ? Akkurat denne ene tingen er det ingenting å gjøre med. Men for fremtiden...hva skal man gjøre da da ?
Finne seg en kirke og skrifte ? ikke helt tror jeg, jeg har ingenting å bekjenne, ikke i så måte.
Eller...hey...ny tanke. En prest, sånn apropos skrifting. Jeg burde definitivt slange meg på en fluktstol utenfor teologisk fakultet og kapre meg en teolog å bli venn med. Noen man spille ball med, en jeg kan bryne meg på, en jeg kan teste ting på...

Hvis faderen ikke har rett da, for om han har så er teologer just as thrustworthy as the rest of us. Og da er det kjørt da folkens..

Jeg tror jeg går og spiller ball, bryner meg på og tester ting med the real ^Lucifer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar