26. november 2009

This is it folks

Jeg står foran speilet. I bh og truse. Smykker. Ikke mer.
Og jeg ser, meg, som jeg er.

36, strekkmerker, litt utrent i formen. Men, faktisk, så uendelig mye bedre enn for fire måneder siden. Ikke så sliten, ikke så trøtt, ikke så overvektig. Vel, ok, la oss kalle en spade for en spade. Ikke så feit som jeg var.
Og vet dere hva ? jeg er faktisk ganske fornøyd. Jeg så og følte meg fornøyd. Og rett etter at den fornøyde tanken var sunket inn så kom sjokket.

Herregud, jeg er da ikke fornøyd. Jeg er i ferd med å falle i en felle. Fordi jeg ser bedre ut, og føler meg bedre, så trenger jeg jo ikke....ikke så hardt som før...jeg kan jo bare....

NEI! jeg kan ikke det. 17 kilo har ikke være enkelt å få av, og ikke pokker om jeg skal kaste bort all den jobben.

Derfor denne bloggen. Jeg kjenner på at den "jeg ser jo ganske bra ut" følelsen. Og den er fryktelig farlig for meg. Jeg er umotivert og sløv og har en mengde gode grunner til å spise dette, eller dette, noe må man jo unne seg, trene imorgen...det er jo så sent...

Det er fint å føle seg bra. Men det er en felle gjemt inni der. Og den skal jeg ikke gå i. Nå legger jeg det ut her. Ikke som en slanke-blogg, langt derifra, ikke som del av må-være-tynn hysteriet. Men som en motivasjon til meg selv. Nå kan alle som vil se meg feile...Og ikke pokker om jeg feiler foran hele verden. IKKE POKKER.

Det er begrenset hva jeg kan få til, men målet er heller ikke å ha en kropp som en ungjente. Målet er å ha en kropp som er sunn, og som ser bra ut. Til å være 36 år og mor til to.

Målet er 7 kilo ned til jul. Eller mer. Og det vil bli oppdateringer. Både hvis jeg går på smeller og ikke. Ingen selvbedrag, ingen løgn. Første gang på vekt imorgen, det er nullpunktet. Og 24 desember skal det være minus 7 kilo.

Herregud....jeg er redd...

1 kommentar: