9. november 2009

Teologi er vanskelig

En av mine bedre venner og jeg satt og lekte med pussige tanker.
Han snakket om det der med jul. Det er jo snart jul faktisk. Og hvorfor feirer man jul egentlig ? Vel, hedning som jeg er ble mitt svar at det er jesus sin bursdag. (ja, jeg hadde ikke bedre svar på stående fot)
Men, skal man feire jesus sin burdag ? vi har da ikke fått noen invitasjon..
Og hvor bor jesus da ? vel...i himmelen. Hvordan kan man feire jesus sin bursdag i himmelen da? sist jeg sjekket var det få ledige romskip i hagen her...
Vel, vi satt og sparret frem og tilbake. Han mente jesus måtte få en gave. Noe som forsåvidt er greit nok, men min ide om at jesus ville blitt glad for om vi alle kunne vært snille med hverandre ble sablet ned.
Jesus måtte jo få en ordentlig gave. Han så seg rundt og blikket fallt på en gul ballong med smiley og smilet bredte seg. For den kunne jesus få.

Jaja. Det er noe hyggelig med å omgi seg med slike som ønsker å gi, nesten like mye som de ønsker å få.

Selv ønsker han seg en gitar. Jaja. Det blir nok enklere å gi gitar til kompisen enn å få sendt en gul smiley ballong til jesus.

Med mindre jeg fyller den med helium da....det var kanskje en tanke...

http://www.youtube.com/watch?v=US8cgUq_XBY

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar