7. november 2009

Slow food

Jeg er, om jeg skal få si det selv, en ganske dyktig kokk når det kommer til slowfood.
Og jeg har kollegaer som jakter.
Ut av den ovenstående informasjonen kan man derfor regne seg til at det blir høstgryte av elg i det lille grønne huset i skogen idag.

Jeg fikk noen flotte elgben, og har kokt de etter alle kunstens regler i flere timer, renskåret & silt av og tilsatt litt av ymse jeg har i hus. Høstgryten har aldri noen spesifikk oppskrift, der går etter man tager hva man haver prinsippet. Idag hadde jeg gulerøtter, poteter, tomat, løk, blomkål, brokkoli, purreløk, laubær & timian. Jeg har mais & paprika også, men jeg tror ikke jeg skal være så eventyrlysten, hehe.
Kålrot kunne kanskje vært gøy oppi tho. Vel, man tager hva man haver og jeg haver ikke kålrot.

Men godt....det skal jeg love det blir! Når det blir ferdig that is...det kjipe med slowfood er jo at det tar så himla lang tid....*s*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar